DO88 är stolta över att presentera deras nyutvecklade Plenum för 991 Turbo. Med detta högflödande Plenum kommer prestandan på din 991 att öka!- do88 Plenum är Y-format för förbättrat flöde. Jämfört med originalplenumet flödar vårt plenum 5,4% bättre (IPD 2,1%)! - Högkvalitetsgjutning med CNC-bearbetade anslutningar. - Slät insida för bästa luftflöde. - Levereras med alla nödvändiga tillbehör för montering.
Originalspjällhuset på Porsche 991 Turbo är T-format vilket betyder att luftflödet från spjällhuset får en abrupt riktningsförändring när flödet delas till vardera insugsgrenrör. Det känns naturligt att designa ett Y-format plenum istället för det T-fomade "pang in i väggen" desig som originalet har.
Under utvecklingsprocessen av detta plenum spenderades mycket tid på att genomföra flödesanalyser av olika designer på Y-rörets invändiga utformning. Vi utförde både flödesanalyser i vårt CAD-system samt flertalet fysiska tester i vår egna SuperFlow SF-1020 flödesbänk. De fysiska testerna gjordes på prototyper utskriva i våra egna 3D-skrivare.
För att kunna tillverka den slutgiltiga designen valde vi att göra en högkvalitativ 3D friformsdesignadnad gjutning. Denna konstruktion ger en ökning av flöde men inte så mycket extra vikt. Vi designade utsidan av plenumet för att addera så minimalt med vikt som möjligt. do88 Prestanda Plenum väger 0,66 kg (1,46 lb), originalplenumet väger 0,27 kg (0,60 lb) och ett gjutet prestanda plenum från en konkurrent (IPD) väger 1,13 kg (2,49 lb)!
Tänk på att original delar ofta designas för den effekt bilen har när den lämnar fabriken. Så vid en effektökning över det kan original y-röret göra så att du inte får ur all effekt motorn kan lämna. Så redan vid höjt laddtryck / mjukvaruuppgradering / chipning kommer vårt plenum ge förbättrad prestanda!
do88 Prestanda Plenum säljs som ett komplett paket med alla nödvändiga delar för montering. |