Lettiska Turbo Systems är idag en marknadsledande leverantör av uppgraderings turbos i originalhus eller byggda runt originalhus.Turbo Systems utgår alltid från den största möjliga applikationen som finns till den motor dom ska bygga en turbo till och sedan bygger dom en turbo för snabbare respons och mer effekt. Men även med fokus på hållbarhet.
Lettiska Turbo Systems är idag en marknadsledande leverantör av uppgraderings turbos i originalhus eller byggda runt originalhus.Turbo Systems utgår alltid från den största möjliga applikationen som finns till den motor dom ska bygga en turbo till och sedan bygger dom en turbo för snabbare respons och mer effekt. Men även med fokus på hållbarhet.
Lettiska Turbo Systems är idag en marknadsledande leverantör av uppgraderings turbos i originalhus eller byggda runt originalhus.Turbo Systems utgår alltid från den största möjliga applikationen som finns till den motor dom ska bygga en turbo till och sedan bygger dom en turbo för snabbare respons och mer effekt. Men även med fokus på hållbarhet.
Vi presenterar vår exklusiva motorkåpa och täcklock för insuget i kolfiber, speciellt framtagna för Audi RS3/TTRS. Detta ger en betydande estetisk uppgradering av motorrummet och ersätter de intetsägande originalkåporna.
Uppgradera dina tryckrör med do88 tryckrörskit! Detta kit innehåller alla rör och slangar både till och från intercoolern. Kitet är designat för att komplettera och ytterligare addera till prestandan av vår do88 Performance Intercooler, som levereras med ett cellpaket från Garrett, specificerat för effekter upp till 1000hk.
Denso Iridium Power Tändtift är framtagna för tuning marknaden till trimmade prestandabilar. Detta är en av marknadens bättre tändstift för trimmade bilar, dock inte ett long life tändstift utan ett tändstift gjort för shortlife och beroende på effektutag kan intervallerna på byte vara att rekommendera mellan 1000-3000mil.
Denso Iridium Racing Tändtift är framtagna för racing användning och till hårt trimmade prestandabilar / tävlingsbilar. Detta är marknadens bästa tändstift för trimmade bilar, dock inte ett long life tändstift utan ett tändstift gjort för shortlife och beroende på effekttutag kan intervallerna på byte vara att rekommendera mellan 1000-3000mil.
Forge Motorsport har tagit fram en aluminiumbussning för att sätta i bakre nedre motorfästet.Allt för att minska hjulhopp och få exaktare växlingar.Rekommenderar att använda denna bussning när man byter downpipe för att inte riskera att skada den grövre downpipen i dom rörelser som är original.
Forge Motorsport har tagit fram en vevhus ventilations lösning för att slippa att olja kommer in i insuget på Audi 2,5TFSi motorn. Detta är alltså en catch tank lösning, eller rättare sagt det ultimata vevhus ventilations kitet till Audi 2,5T.Vilket omfattar Audi TTRS 8S och Audi RS3 8v gen 2.
Forge Motorsport har tagit fram uppdaterade dumpventiler, detta på grund av att original dumpventilerna på 2,5TFSi motorn inte klarar av att hantera höga effektsiffror under lång tid och även en tendens att gå sönder av slitage.
Forge Motorsport är en anrik tillverkare av performance produkter från England.En av deras verkliga specialiteter är laddluftkylare.
Forge Motorsport har tagit fram laddluftslangar i silicon (svarta), detta på grund av att original slangarna har en tendens att spricka eller gå sönder på 2,5TFSi motorn.
Integrated Engineering (IE) har tagit fram marknadens bästa intercooler.
Wagner Tuning är en Tysk tillverkare av högprestanda intercooler kit.Deras intercooler lösningar är både större och flödar bättre än original, ändå är dom gjorda för att passa på original platsen och oftast helt utan några som helst modifikationer.
Wagner Tuning är en Tysk tillverkare av högprestanda intercooler kit.Deras intercooler lösningar är både större och flödar bättre än original, ändå är dom gjorda för att passa på original platsen och oftast helt utan några som helst modifikationer.
Wagner Tuning är en Tysk tillverkare av högprestanda intercooler kit.Deras intercooler lösningar är både större och flödar bättre än original, ändå är dom gjorda för att passa på original platsen och oftast helt utan några som helst modifikationer.
Vi på Stertman Motorsport har valt att utveckla en egen turbo lösning på vår egna företagsbil (Audi RS3 Sportback 2018) med EA88 motorn (DAZA). När vi nu sett väldigt bra resultat av denna turbo väljer vi nu att erbjuda den till våra kunder då efterfrågan på mer än steg 2 lösningar är stor.