Evolution Racewerks tillverkar marknadsledande intercoolers för allt från gatbilar till renodlade tävlingsbilar. Enda sedan Evolution Racewerks startades har målet alltid vart att bygga dem bästa intercoolers man kan köpa för pengar.
Evolution Racewerks tillverkar marknadsledande intercoolers för allt från gatbilar till renodlade tävlingsbilar. Enda sedan Evolution Racewerks startades har målet alltid vart att bygga dem bästa intercoolers man kan köpa för pengar.
Integrated Engineering (IE) har tagit fram en aluminium ventilkåpa till VAG koncernens 2,0TFSi EA113 (kamremsmotor).Detta är den ultimata Bling detaljen under huven men bygger även om vevhus ventilationen (krav med Integrated Engineering catch can kit).
Integrated Engineering (IE) har tagit fram en aluminium ventilkåpa till VAG koncernens 2,0TFSi EA113 (kamremsmotor).Detta är den ultimata Bling detaljen under huven men bygger även om vevhus ventilationen (krav med Integrated Engineering catch can kit).
Vid byte av högtryckspump eller högtryckspumps tryckare så rekommenderar vi att man byter o-ringen/packningen till högtryckspumps huset.
Högtryckspumps tryckaren är en av 2,0TFSi motorns svaga länkar.
Denso Iridium Racing Tändtift är framtagna för racing användning och till hårt trimmade prestandabilar / tävlingsbilar. Detta är marknadens bästa tändstift för trimmade bilar, dock inte ett long life tändstift utan ett tändstift gjort för shortlife och beroende på effekttutag kan intervallerna på byte vara att rekommendera mellan 1000-3000mil.
Denso Iridium Racing Tändtift är framtagna för racing användning och till hårt trimmade prestandabilar / tävlingsbilar. Detta är marknadens bästa tändstift för trimmade bilar, dock inte ett long life tändstift utan ett tändstift gjort för shortlife och beroende på effekttutag kan intervallerna på byte vara att rekommendera mellan 1000-3000mil.
Volkswagen koncernen har gjort flera uppdateringar på avlastningsventilen (dumpventil) sedan dom började produktionen av 2,0TFSi motorerna (2005).Detta är den senaste och bästa dumpventilen som VAG koncernen släppt.
Vid byte av vevhusventilations backventilen så rekommenderar vi att man även byter packningen som tätar, dels för att den ändrat form under årens gång samt att få tätt så man inte får oljeläckage.
VAG koncernen har haft en mängd problem med backventilen till vevhusventilationen, efter många uppdateringar och ändringar genom åren.