BMW M4 3,0T S58 G82 / G83 DO88 Insugssystem

DO88-LF-270

Ny

do88 presenterar stolt deras kolfiber-insugssystemet för BMW M2 M3 M4 (G80 G82 G87), konstruerat för höga effektuttag!

Mer detaljer

25 179,00 kr

Lägg till i önskelistan

Mer information

do88 presenterar stolt deras kolfiber-insugssystemet för BMW M2 M3 M4 (G80 G82 G87), konstruerat för höga effektuttag!

Filtrering, luftflöde och värme är nyckelfaktorer när man utvecklar ett nytt insugningssystem för en turbomotor. DO88 insugningssystem har utvecklats för att ge god filtrering, förbättrat luftflöde och samtidigt bibehålla låga insugstemperaturer. Varje detalj i do88 design från geometri till volym och de högpresterande material som valts, är precist utformade för att öka lufttillförseln till motorn och därigenom förbättra prestandan.

Denna metodik garanterar att deras insugssystem levererar optimal effekt och respons, i linje med do88:s mål att förse motorsportentusiaster med överlägsna prestandadelar.

Höga insugstemperaturer är inte bra för motorns prestanda eftersom turbon behöver då bygga upp laddtryck med varm, mindre syrerik luft. Därför är ett helt slutet insugssystem det enda sättet att säkerställa att insugstemperaturen hålls på en minimal nivå.

Ett helt slutet system har dock en utmaning eftersom det har en restriktion med endast lufttillförsel i botten av luftburkarna att dra in friskluft ifrån. Under do88 utvecklingsarbete märkte de att systemet måste ha sekundära luftintag för att eliminera denna restriktion.

För att åtgärda detta introducerade de ytterligare lufttillförselöppningar bakom strålkastarna på varje sida. För att garantera tillräcklig luftvolym runt luftfiltren designade vi 7,8-tums stora luftfilterboxar, som dessutom ger tillräckligt utrymme för att kunna montera CSL fjäderbensstaget.

Som ersättning för original-insugningsrören designade vi stora kolfiberrör med mjuka fina former. Rören börjar med en diameter på 105mm (4,1 tum) vid luftfilteränden som sedan avsmalnar sömlöst till ner 83mm (3,25 tum), vilket matchar do88 specialdesignade turboinlopp.  Stora specialdesignade luftfilter monteras sedan på do88 vackra kolfiberrör. Luftfiltren har en tätt stickad bomullsväv för överlägsen filtrering. Det är självklart tvättbart och återanvändbart för optimal prestanda och lång livslängd.

DO88 insugsystem skiljer sig från de flesta eftermarknadsinsugssystem genom att även utvecklat specialanpassade turboinlopp som ersätter de restriktiva original turboinloppen av plast. Originalturboinloppen har anslutningsstorlekar på endast 61mm och 72mm. I kontrast till det har do88 specialgjutna aluminiumturboinlopp betydligt större 83mm anslutningar. För att säkerställa att do88 system är anpassningsbart har de designat en innovativ ny tätning och montering av adapterhylsor mellan turborna och våra turboinlopp.

DO88 gjutna inlopp har en anslutning på hela 53,6mm mot våra adapterhylsor som monteras i kompressorhusen, vilket erbjuder en överlägsen flödesdiametern jämfört med original. DO88 turboinlopp tätar mot den platta skruvflänsytan, i stället för rörinsticket i kompressorhuset som original använder. Denna design möjliggör att våra turboinlopp passar både original och hybridturbos, såsom Pure S58 STG2+ och TTE940.

De inkluderade adapterhylsorna som är matchade med kompressorhusets inre diameter och våra turboinlopp garanterar en sömlös passform mellan de olika turbokonfigurationerna.

Egenskaper:

  • Stort 105mm (4,1”) specialdesignat bomullsluftfilter (oljat) med tätt stickad bomullsväv.
  • Helt sluten design, som säkerställer kall lufttillförsel för att hålla insugstemperaturen låg.
  • Ger ett förbättrat insugsljud från turboaggregatet och bypass-ventilen (dumpen), men ger inte det störande ljudet som ofta orsakas av ett helt öppet insugssystem.
  • Precisionstillverkat och optimerad design för obehindrat luftflöde.
  • Optimerad för trimmade motorer, hybridturbos och stora turbokit.
  • Ökar luftflödet med 24%.
  • Minskat tryckfall och därmed belastning på originalkomponenter jämfört med original.
  • Förbättrad gasrespons och snabbare spool.
  • Design med rak och mjuk flödesväg för luften utan skarpa eller hårda böjar och hinder.
  • Kompatibel för de flesta framtida modifikationer du kan tänka dig, som t.ex. turbouppgradering.
  • UV- och värmemotståndig högblank klarlack på kolfibern för långvarigt skydd.

Filtren är tvättbara för optimal prestanda och lång livslängd. Vi rekommenderar att rengöra luftfiltret var 20 000 km, använd ett rengöringsmedel designat för bomulls-luftfilter. Du kan t.ex. använda BMC Rengöringsmedel med artikelnummer "WADET500". När filtret ska oljas in på nytt efter rengöringen kan du t.ex. använda BMC Filterolja med artikelnummer "WAFLU250".

 

Reviews

Write a review

BMW M4 3,0T S58 G82 / G83 DO88 Insugssystem

BMW M4 3,0T S58 G82 / G83 DO88 Insugssystem

do88 presenterar stolt deras kolfiber-insugssystemet för BMW M2 M3 M4 (G80 G82 G87), konstruerat för höga effektuttag!

Write a review