Turbo Zentrum Berlin har valt att utveckla en EFR turbo till Volkswagen koncernens 2,0TFSi motor för snabbast möjliga respons och maximal effekt.
Turbo Zentrum Berlin har valt att utveckla en EFR turbo till Volkswagen koncernens 2,0TFSi motor för snabbast möjliga respons och maximal effekt.
Integrated Engineering (IE) har tagit fram en aluminium ventilkåpa till VAG koncernens 2,0TFSi EA113 (kamremsmotor).Detta är den ultimata Bling detaljen under huven men bygger även om vevhus ventilationen (krav med Integrated Engineering catch can kit).
Integrated Engineering (IE) har tagit fram en aluminium ventilkåpa till VAG koncernens 2,0TFSi EA113 (kamremsmotor).Detta är den ultimata Bling detaljen under huven men bygger även om vevhus ventilationen (krav med Integrated Engineering catch can kit).
Integrated Engineering (IE) har tagit fram en vevhus ventilations lösning för att slippa att olja kommer in i insuget på 2,0TFSi motorn (EA113).
Integrated Engineering (IE) har tagit fram en vevhus ventilations lösning för att slippa att olja kommer in i insuget på 2,0TFSi motorn (EA113).
Lettiska Turbo Systems är idag en marknadsledande leverantör av uppgraderings turbos i originalhus eller byggda runt originalhus.Turbo Systems utgår alltid från den största möjliga applikationen som finns till den motor dom ska bygga en turbo till och sedan bygger dom en turbo för snabbare respons och mer effekt. Men även med fokus på hållbarhet.
Vid byte av högtryckspump eller högtryckspumps tryckare så rekommenderar vi att man byter o-ringen/packningen till högtryckspumps huset.
Högtryckspumps tryckaren är en av 2,0TFSi motorns svaga länkar.
Denso Iridium Racing Tändtift är framtagna för racing användning och till hårt trimmade prestandabilar / tävlingsbilar. Detta är marknadens bästa tändstift för trimmade bilar, dock inte ett long life tändstift utan ett tändstift gjort för shortlife och beroende på effekttutag kan intervallerna på byte vara att rekommendera mellan 1000-3000mil.
Denso Iridium Racing Tändtift är framtagna för racing användning och till hårt trimmade prestandabilar / tävlingsbilar. Detta är marknadens bästa tändstift för trimmade bilar, dock inte ett long life tändstift utan ett tändstift gjort för shortlife och beroende på effekttutag kan intervallerna på byte vara att rekommendera mellan 1000-3000mil.
Volkswagen koncernen har gjort flera uppdateringar på avlastningsventilen (dumpventil) sedan dom började produktionen av 2,0TFSi motorerna (2005).Detta är den senaste och bästa dumpventilen som VAG koncernen släppt.
Vid byte av vevhusventilations backventilen så rekommenderar vi att man även byter packningen som tätar, dels för att den ändrat form under årens gång samt att få tätt så man inte får oljeläckage.
VAG koncernen har haft en mängd problem med backventilen till vevhusventilationen, efter många uppdateringar och ändringar genom åren.